Video/Transcript: The O’Reilly Factor features Climate Depot on Gore’s path to become the first ‘Carbon Billionaire’

Watch the video of Climate Depot’s Executive Editor/Chief Correspondent Marc Morano’s May 1, 2009 appearance on “The O’Reilly Factor” on Fox News Channel here or here:

Key Morano Excerpt: “Al Gore wants to become the first carbon billionaire. And he is poised to do it. […] As much as Gore’s made now, it is going to be piker league compared to what he is going to make in five years if all these new carbon trading mandates go through. […] He who controls carbon controls life. It is a bureaucrat’s dream to control carbon dioxide and Washington is a field of dreams right now.”

Full Transcript Below:

[Editor’s Note: Media Matters for America is claiming that Fox News edited the video clip of Gore’s Congressional testimony “to remove his statements that he donates the money he makes from his climate-related work to a non-profit organization.” But Fox News did air the clip of Gore claiming that “every penny” he earns goes to his non-profit. See this video clip of ‘The O’Reily Factor’s’ show intro featuring Gore making the “every penny” statement. (Gore clip begins at 30 sec. mark – See: Fox News Did Air Gore’s ‘Every Penny’ Non-Profit Claim – Video Challenges Media Matters Claim) But as one report on Gore’s finances noted: “So what if [Gore’s] giving all his money to the [non-profit] Alliance for Climate Protection. He’s the chair! He gets a tax write-off for donating that money, and then directs where the money goes.” See Background/Related Links section below for more details.]

Transcript: “The O’Reilly Factor” – Fox News Channel – May 1, 2009

Watch “The O’Reilly Factor” Video of Morano: “Gore’s Cash Cow”

LAURA INGRAHAM, GUEST HOST: “The O’Reilly Factor” is on. Tonight.


INGRAHAM: In the “Personal Story” segment tonight, it seems that being green does pay big time. Just ask Al Gore. Mr. Global Warming was worth about $2 million or so when he left office in 2001. But after eight years of tirelessly working to save the world, the planet, he is reportedly worth, get this, a whopping $100 million. His financial windfall came up at last week’s Capitol Hill hearing.


REP. MARSHA BLACKBURN, (R-Tenn.): Is the legislation that we are discussing here today — is that something that you are going to personally benefit from?


NYT and Reporter Revkin Issue ‘Correction’ – Admits ‘Error’ in Front Page Global Warming Article Touted By Gore!

Washington, DC – The New York Times has issued a “climate correction” for an “error” in its April 24, 2009 (posted online April 23) high profile front page global warming article that was touted by former Vice President Al Gore during his Congressional testimony as evidence that industry was clouding the science of climate change. [ See: Gore Mouthing-Off About Make-Believe Madoffs & NYT Corrects Article Gore Cited in Congressional Testimony]

But just little more than a week after publishing the front page article, The New York Times and reporter Andrew Revkin have now admitted the article “erred” on a key point. Revkin wrote about the now defunct Global Climate Coalition and documents that suggest the group had scientists on board in the 1990’s who claimed “the science backing the role of greenhouse gases in global warming could not be refuted.” As Climate Depot exclusively reported, Revkin’s article came under immediate fire from scientists and others who called into question the central claims and the accuracy of the story.

In a May 2, 2009 post titled “A Climate Correction”, Revkin and the New York Times wrote: “The article cited a ‘backgrounder’ that laid out the coalition’s public stance, published in the early 1990s and distributed widely to lawmakers and journalists. However, the article failed to note a later version of the backgrounder that included language that conformed to the scientific advisory committee’s conclusion. The amended version, which was brought to the attention of The Times by a reader, acknowledged the consensus that greenhouse gases could contribute to warming. What scientists disagreed about, it said, was ‘the rate and magnitude of the ‘enhanced greenhouse effect’ (warming) that will result.'”

The New York Times also posted an “Editors’ Note” on May 2 with the same correction.

In addition, the original Times article now has a May 2 “Editors’ Note” and Revkin’s Dot Earth Blog has a note, “describing an error in the news story.”

Australian Paleoclimate researcher Dr. Robert M. “Bob” Carter was the first to dismiss the NYT’s Revkin article as “strange, silly even.”

Carter wrote to Climate Depot on April 23, 2009:

Revkin’s latest article in the New York Times makes for strange reading; silly, even. For though the technical experts may have been advising (for some strange, doubtless self-interested reason) this: “even as the coalition worked to sway opinion, its own scientific and technical experts were