Monday, November 30, 2020
Home Right Column Slick Rewrite: L.A. Times Blames Climate Change for 28-Year-Old Oil Spill

Slick Rewrite: L.A. Times Blames Climate Change for 28-Year-Old Oil Spill

-

By Aly Nielsen | April 6, 2017 | 5:26 PM EDT

The Los Angeles Times has struck once again in a feeble attempt to sink ExxonMobil. This time, rewriting the story of a 28-year-old shipwreck.

The April 6 L.A. Times story, by Columbia Journalism School researchers, used 2,340 words to reject years of court cases and research. Instead, the agenda-driven story blamed the 1989 Exxon Valdez shipwreck and resulting oil spill on climate change.

The anti-Exxon hit piece is part of the Energy and Environmental Reporting Project at Columbia Journalism School, which also produced the 2015 #ExxonKnew campaign. Both reports were published by the L.A. Times and funded by George Soros, The Rockefeller Brothers Fund and The Rockefeller Family Fund. Steve Coll, Dean of the Columbia Journalism School, has been attacking Exxon for years and is tied to at least $1.6 million from Rockefeller foundations. He wrote a book smearing Exxon in 2013 while president of the New America Foundation.

- Advertisment -

Related Articles

Trump Deputy Interior Pick Gets A Lashing On Climate Change From Sen. Al Franken

By Joseph Erbentraut, Alexander C. Kaufman About an hour and a half into Deputy Interior Secretary nominee David Bernhardt’s Thursday confirmation hearing before the Senate...

Coal To Remain India’s Main Energy Source For At Least 30 Years, Govt Confirms

Coal will remain India’s main energy source for the next three decades although its share will gradually fall as the country pushes renewable power...